اخبار > برگزاري نشست « برندسازی ملی راهکاری برای مواجهه با ایران‌هراسی »


  چاپ        ارسال به دوست

برگزاري نشست « برندسازی ملی راهکاری برای مواجهه با ایران‌هراسی »

نشست « برندسازی ملی راهکاری برای مواجهه با ایران‌هراسی » با سخنراني آقاي ابوالفضل معصوم‌زاده زواره؛ عضو هيأت علمي مؤسسه مطالعات و پژوهشهاي بازرگاني ، 23 آبان ماه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار شد...

نشست علمی ـ تخصصی «برندسازی ملی راهکاری برای مواجهه با ایران‌هراسی» (23 آبان‌ماه) با حضور مدیران و کارشناسان به همت مرکز مطالعات راهبردی و روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل اين سازمان برگزار شد.

جناب آقاي ابوالفضل معصوم‌زاده سخنران اصلی این نشست بودند که به بیان مفهوم برند ملی، فرصت‌های آن، انگیزه کشورها از برندسازی ملی و راهکارهای اجرایی آن پرداختند.

معصوم‌زاده در سخنانی در اين نشست به بيان محورهاي كليدي در خصوص برندسازي ملي پرداخت و گفت:

  1. ایران‌هراسی شکاف ذهنیت ـ هویت

  2. مفهوم برندملي

  3. فرصت‌هاي برندسازي ملي

  4.  انگيزه كشورها از برندسازي ملي

  5.  مدل مفهومي ذهنيت و هويت برند ملي

  6.  شاخص برند ملي و اجزاي آن

  7.  طبقه بندي برند ملي و اجزاي آن

  8.  طبقه بندي كشورها بر اساس شاخص برند ملي

  9. تجربيات برندسازي در كشورهاي مختلف

  10. برندسازي ملي در ايران از جمله محورهاي كليدی اين مبحث است.

وي ادامه داد: ایران‌هراسی، پدیده‌ای است که پس از انقلاب و به ویژه در دو دهه اخیر و در راستای تحقق اهداف مهمی چون ممانعت از تبدیل شدن ایران به قدرت منطقه‌ای و تخریب چهره آن و امنیتی ساختن مسئله ایران در دستور کار رسانه‌ها، ساختارهای دولتی و اتاق فکر کشورهای رقیب قرار گرفته است و سعی نموده رفتار بازیگران نظام بین‌الملل را در برابر ایران تغییر دهد.

معصوم‌زاده با اشاره به دلايل ايران‌هراسي افزود: ايران‌هراسي شامل دو بخش ساختاري و غيرساختاري است و پيامدهاي ايران‌هراسي شامل شكل گيري ائتلاف ضدايراني در منطقه، تلاش براي افزايش قدرت نظامي، افزايش تحريم‌ها و محدوديت‌ها می‌شود.

وي در مورد برندسازي ملي و در مورد مدل مفهومي ذهنيت ـ هويت آن بيان کرد: در واقع، برند ملی نشان‌دهنده هويت يك ملت از ابعاد گوناگون است. به عبارت ديگر مفهوم برند ملي مفهومي ‌فراگير و گسترده است كه مي‌تواند چتري براي همه برندها باشد و كليه برندهاي يك كشور را تحت پوشش خود بگيرد. برند ملی نمونه عینی و مدرن قدرت نرم است.

معصوم‌زاده همچنین، با اشاره به شاخص برندهاي ملي گفت: هر يك از شاخص‍‌ها تصويري كه بايد ايجاد شود را خلق مي‌كنند و براي رسيدن به سطح كمال قابليت‌هاي خود مي بايست در همسويي دقيق و كامل با ديگر بخش‌ها قرار گيرد؛ بنابراین در توسعه و تدوین برنامه برندسازی ملی، بایستی از تمامی گروه¬های ذینفع بهره گرفته و نظرات آنها اخذ شود.

وي در پایان سخنان خود، به موضوع:

  1. برندسازی ملی در ایران

  2. عوامل و موانع رشد

  3. استراتژيهاي توسعه

  4.  راهكارهاي اجرايي آن پرداخت.


٠٩:٥٠ - سه شنبه ١٣ آذر ١٣٩٧    /    شماره : ٧١٩١٠٥    /    تعداد نمایش : ١٦٨


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج